Online reviews vanuit het klantenperspectief

15 DECEMBER 2017

Waar zoeken consumenten naar in reviews?

Consumenten  zijn niet alleen op zoek naar het aan sterren van een review, maar naar specifieke informatie in reviews. Uit een uitgebreid onderzoek van Deloitte blijkt dat 37% van de mensen denkt dat de details van de ervaringen van reviewers hen helpt te beslissen of een product of de dienst geschikt is om te kopen. Ook is 31% op zoek naar eventuele problemen die recensenten hebben ondervonden voordat ze een aankoopbeslissing nemen.

 Hoe vaak gebruiken consumenten naar online reviews?

De meeste consumenten (97%) geven aan dat online reviews hun koopbeslissingen beïnvloeden. Ruim meer dan de helft (58%) van de consumenten gebruikt ze vaak, 23% af en toe, en 16% gebruikt altijd klantbeoordelingen bij het maken van een aankoopbeslissing!

 

Hoe kan je klanten stimuleren om reviews achter te laten?

Voor de moderne consument die online is het vaak slechter als een bedrijf geen reviews heeft als een een bedrijf dat negatieve reviews heeft. Zo’n 70% van de consumenten die via een mobiele telefoon shoppen zijn eerder geneigd om over te gaan tot koop wanneer de website of de app van de verkoper gebruik maakt van reviews. Tegenwoordig is het aanbieden van prikkels zoals loyaliteitspunten, kortingen op toekomstige aankopen en gratis items zijn gewoongoed geworden voor bedrijven die een actief recensiebeleid voeren. 

Hierbij is het essentieel om een review zo soepel en snel mogelijk te laten verlopen. Zo is het belangrijk om de links naar de reviewmogelijkheden duidelijk op uw website te plaatsen en dat elke webpagina is geoptimaliseerd voor mobile en tablet. Een andere beproefde methode zijn follow-up e-mails om reviews te stimuleren. Hoe meer tijd er verstrijkt nadat een product of dienst verleend is, hoe kleiner de kans wordt dat een consument een beoordeling achterlaat.

Leadport lanceert reviewfuncties en bedrijfsprofielen

Leadport lanceert: reviewfunctie en bedrijfsprofiel 7 januari 2018 Leadport kan voldaan terugkijken op de afgelopen twee maanden. Wij zijn bezig geweest om twee nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan ons aanbod voor serviceprofessionals: reviews en...

Wat kan je doen aan negatieve reviews?

Wat kan je doen aan negatieve recencies? 23 november 2017   Voordelen van negatieve recencies Hoewel ze soms frustrerend zijn, zijn negatieve recensies lang niet allemaal slecht voor bedrijven. Ten eerste kunnen ze tekortkomingen in uw producten of diensten onder de...

Meer weten over Leadport? Wees niet verlegen kom in gesprek!

Leads & websites

Portfolio

Leads ontvangen

Werken bij

Vacatures

Solliciteren

Contact en nieuws

Neem contact op 

Nieuws

© Leadport 2017                                                                                                                              Sitemap | Disclaimer / Privacy policy

Pin It on Pinterest

Share This