Wat kan je doen aan negatieve recencies?

23 november 2017

Voordelen van negatieve recencies

Hoewel ze soms frustrerend zijn, zijn negatieve recensies lang niet allemaal slecht voor bedrijven. Ten eerste kunnen ze tekortkomingen in uw producten of diensten onder de aandacht brengen die u niet eerder had opgemerkt. Ook kunnen ze Ze vergroten reviews de authenticiteit van uw merk of bedrijf door consumenten te laten zien dat zij uw positieve beoordelingen kunnen vertrouwen doordat u uw klanten toestaat beide kanten van hun ervaringen te laten vertellen. Beoordelingen zijn ook een manier om de verwachtingen van klanten te managen. Zo kan een recensie over een levering van ‘te weinig verhuisdozen’ toekomstige klanten  opleiden om hun inboedel beter in te schatten.  

Reageren op negatieve recencies


Ongeacht of een negatieve review opbouwende kritiek of boosheid inhoud, het is belangrijk om snel te reageren. De benodigde reactietijd verschilt per platform (op social media zoals Facebook willen klanten vaak direct respons), maar de meeste experts raden aan te reageren binnen 24 uur.
Het is essentieel voor een ​​positieve consumentenervaring (consumer experience) om aandacht te besteden aan reviews. Daarnaast is het belangrijk om al uw recencies op uw website te plaatsen.

Samenvatting: Reageren op negatieve recencies

 Door actief deel te nemen aan de online over uw bedrijf blijft u betrokken bij wat er leeft onder uw klanten. Het is van cruciaal belang om aandacht te besteden aan de sociale gesprekken die plaatsvinden over uw producten en merk. Ze kunnen u waardevolle inzichten geven over wat u moet veranderen (of blijven doen) om uw klanten tevreden te houden.

Leadport lanceert reviewfuncties en bedrijfsprofielen

Leadport lanceert: reviewfunctie en bedrijfsprofiel 7 januari 2018 Leadport kan voldaan terugkijken op de afgelopen twee maanden. Wij zijn bezig geweest om twee nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan ons aanbod voor serviceprofessionals: reviews en...

Online reviews vanuit het klantenperspectief

Online reviews vanuit het klantenperspectief 15 DECEMBER 2017   Waar zoeken consumenten naar in reviews? Consumenten  zijn niet alleen op zoek naar het aan sterren van een review, maar naar specifieke informatie in reviews. Uit een uitgebreid onderzoek van Deloitte...

Meer weten over Leadport? Wees niet verlegen kom in gesprek!

Leads & websites

Portfolio

Leads ontvangen

Werken bij

Vacatures

Solliciteren

Contact en nieuws

Neem contact op 

Nieuws

© Leadport 2017                                                                                                                              Sitemap | Disclaimer / Privacy policy

Pin It on Pinterest

Share This